• int@isfahanfair.com
  • تماس با ما: 03132603006
  • اصفهان، خ علامه امینی روبروی خ فردوس دفتر مرکزی شرکت نمایشگاه بین المللی

معرفی

نمايشگاه چيست؟ مفهوم نمايشگاه در طول تاريخ و طي قرون و اعصار دچار تغيير و تحول شده است. برخي از افراد، نمايشگاه را محل داد و ستد كالا تعريف كرده‌اند. گروهي بر اين اعتقاد هستند كه نمايشگاه، صرفاً محلي براي عرضه كالا است. در گذشته نمايشگاه را فستيوال يا جشني مي‌دانستند كه در خلال آن امكان عرضه كالا و خدمات به خريداران بالقوه فراهم مي‌شد. در فارسي كلمه نمايشگاه از تركيب نمايش به معناي عرضه و ارائه و پسوند مكان (گاه) به معني محل عرضه و ارائه تشكيل شده است. ولي اصولاً واژه نمايشگاه FAIR ازكلمه لاتين FERIA يا FERIAE مشتق شده است كه معني جشن يا فستيوال را مي‌رساند. زيرا در دوران قديم مردم عادت داشتند كه در طول هفته يا در ايام مشخصي در هر ماه يا هر سال در مكان يا در محل خاصي به انگيزه برگزاري جشن يا مراسم خاصي دور هم جمع شوند، ضمن برپايي جشن و پايكوبي و برگزاري برخي از آداب و رسوم به تجارت نيز بپردازند و كالاهايي را كه قصد فروش آنها را دارند همراه خود بياورند. امروزه نمايشگاه از شكل ابتدايي آن خارج شده و ديگر محلي براي خريد و فروش كالا نيست، بلكه برخي افراد در طول برپايي يك نمايشگاه به دنبال پيدا كردن موقعيت‌هاي استثنايي يا تحقيقي در مورد مسأله خاصي هستند و چه بسا نوآوري‌ها و ابتكارات و اختراعاتي كه پس از بازديد يك صنعتگر يا محقق از نمايشگاه اتفاق افتاده است، تكامل و توسعه توليد يا دستيابي به منابع جديد عرضه كالا نيز از دستاوردهاي برگزاري يك نمايشگاه مي‌تواند باشد.